Tanda-tanda handphone diserang virus


Pada masa kini, tidak ada handphone yang akan terlepas dari virus tetapi ia bergantung kepada cara penjagaan kita terhadap peranti tersebut. Pasti ramai yang tidak mengetahui bahawa sebenarnya handphone mereka sedang diserang virus. Mari kita sama-sama lihat bagaimana untuk mengetahui jika handphone kita sedang dimamah virus atau malware.
  • Telefon akan mati atau off semasa membuat atau menerima panggilan Telefon akan mati dengan tiba-tiba dan ttdak dapat menerima panggilan masuk. 
  • Persembahan/ Performance lambat atau lack Telefon yang diserang virus akan melambatkan proses di dalam handphone tersebut. Handphone akan selalu loading dan mempunyai tindak balas yang lemah.
  • Kuasa bateri mudah habis  Hal ini disebabkan penggunaan tenaga kuasa tidak kelihatan kerana virus sedang bekerja di dalam handphone. Oleh itu, handphone kita mudah habis cas bateri.
  • Paket penggunaan data cepat meningkat Apabila virus bekerja, semasa kita menghidupkan data ia akan memakan banyak data.  Virus akan makan data dari handphone kita.
Cuba lihat handphone anda sama ada mengalami hal yang sama. Jika ya, pastikan anda dengan langkah yang cepat mencari langkah-langkah untuk mengatasi masalah tersebut. Cegah dengan cepat sebelum virus memakan kesemua data dalam handphone anda. 


Labels:

Post a Comment

[blogger]

Borang Maklumat Hubungan

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget